20/12/2019

Het Cultuurhuis van de gemeente Utrechtse Heuvelrug in Doorn stond  20 december 2019voor het derde jaar in het teken van alleenstaande senioren. In aanloop naar de feestdagen organiseerde de Lionsclub Utrechtse Heuvelrug in samenwerking met de gemeente een kerstlunch voor maar liefst vijftig senioren.

Voor de ouderen die niet op eigen gelegenheid konden komen, werd door Lionsleden het vervoer verzorgd. Bij het Cultuurhuis had de gemeente speciaal een rode loper uitgelegd als warm welkom voor de gasten naar de tot restaurant omgetoverde raadszaal. Een restaurant met een bijzondere kerstsfeer. Of zoals burgemeester Naafs het zelf uitdrukte: 'Normaal is de raadszaal een wat saaie zaal, maar nu is het een gezellig restaurant met allemaal lieve mensen die samen kunnen genieten van een heerlijke lunch'.

De lunch werd in alle facetten verzorgd door leden van de Lionsclub, ook waren Lions-leden gastheer aan de tafels met zes of zeven senioren. Er werd door de gasten uitgebreid met hun buurman of buurvrouw gekletst, naar de achtergrondmuziek geluisterd en volop genoten van het samen eten, nieuwe mensen ontmoeten maar vooral van de sfeer. 'Ha, eindelijke weer eens uit huis. Ik ben meer dan drie weken niet buiten geweest', zegt een van de gasten.