26/08/2017

Zaterdag 26 augustus was voor circa honderd mindervaliden en hun begeleiders het mindervaliden pad van Landschapspark Broekhuizen in Leersum één dag bijna even hun privéterrein. Beleven van de natuur stond voorop;  kijken, ruiken, voelen en genieten!

Mindervalide inwoners van de gemeente Utrechtse Heuvelrug waren uitgenodigd om in kleine groepen kennis te maken en te genieten van een informatieve en gezellige tocht door het Landschapspark Broekhuizen en de Heemtuin.

De deelnemers werden opgehaald en thuisgebracht door vrijwilligers van de Zonnebloem, die deze dag eveneens een deel van de begeleiding voor hun rekening namen. Leden van de Lions Clubs Maarn-Maarsbergen en Utrechtse Heuvelrug hadden de organisatie van deze dag op zich genomen en ook vanuit deze Clubs waren er de nodige begeleiders. De vrijwilligers van Staatsbosbeheer maakten deze ruim tweeënhalf uur durende tocht compleet met hun verhalen over bomen, slangen en vogels en de grote natuurquiz.

Door een gezamenlijke inspanning van Staatsbosbeheer, Lions Club Maarn-Maarsbergen en Lions Club Utrechtse Heuvelrug is dit mindervaliden pad op Landschapspark Broekhuizen gerealiseerd. Het speciaal aangelegde mindervaliden pad is semi verhard en heeft twee rolstoelvriendelijke picknicktafels. De Gemeente Utrechtse Heuvelrug heeft het aangelegde pad uiteindelijk verrijkt met diverse toelichtingsborden, en een verhalen paal. Het is nu een waar ervaringen pad geworden. Praktisch, informatief, maar vooral ook leuk om te beleven.