01/07/2017

De 11e RWP-Mountainbike Cyclo MIDDEN NEDERLAND was een groot succes. Ruim 700 fietsers waren goed voor een opbrengst van € 9.500,-. Dit geld wordt door de Lions Club Utrechtse Heuvelrug in zijn geheel ingezet voor goede doelen in de gemeente Utrechtse Heuvelrug.

Lions Club Utrechtse Heuvelrug en Stichting Mountainbike Promotie Nederland organiseerden voor de 11e keer, in nauwe samenwerking met Staatsbosbeheer, de jaarlijkse RWP-Mountainbike Cyclo 'MIDDEN NEDERLAND'. Meer dan 700 ingeschreven deelnemers kwamen aan de start om meerdere rondes van de uitgezette route van 30 km te rijden.

Om 10.00 uur loste burgemeester Naafs het startschot voor de wedstrijdrijders die een parcours van 90 km af te leggen hadden. Voor de rijders die zich voor de 60 km hadden ingeschreven loste Naafs om 10.30 uur het startschot.

Alle rijders wisten ongeschonden en tevreden over hun rit de finish te halen.

De route was dit jaar nog attractiever gemaakt omdat Staatsbosbeheer buiten de bestaande mountainbike paden ook éénmalig wandelpaden had vrijgegeven voor de route. Deelnemers reden een parcours door het Staatsbosbeheer deel van het Utrechts Landschap van het Amerongse bos. Vrouwen en mannen in alle leeftijdscategorieën, van heel jong tot echt wel wat ouder,  komen vanuit het gehele land naar Amerongen om deze tocht te kunnen fietsen. Zelfs een deelnemer uit Nepal, die voor het eerst in Nederland is, heeft de rit uitgereden. De liefde voor het mountainbiken verbroedert dat is een ding wat ieder jaar weer duidelijk blijkt. Iedere rijder gunt de ander om deze bijzondere rit tot een goed einde te brengen.