27/03/2023

De Lionsclub Utrechtse Heuvelrug (LUCH) vierde in maart haar tiende lustrum. Na enige jaren voorbereiding, en met hulp van de sponsorclub Utrecht, was het in 1973 eindelijk zover: na een succesvolle charternight was de Lionsclub Utrechtse Heuvelrug een feit. Bij de oprichting was bepaald dat de club leden zou aantrekken uit de dorpen Doorn, Driebergen, Leersum, Maarn, Maarsbergen en Amerongen. En zo is het nu nog. De LUCH is een levendige, gemengde club met ongeveer veertig leden die een tiental activiteiten per jaar organiseert waarmee ze geld ophalen of de handen uit de mouwen steken voor een goed doel. Daarbij kiest ze bewust voor een grote variëteit aan goede doelen, doorgaans ten behoeve van de Utrechtse Heuvelrug. De LUCH is actief en zichtbaar in de Utrechtse Heuvelrug.

De lustrumcommissie organiseerde op 18 maart een geweldige feestdag voor haar leden met partners. In de oranjerie van landgoed Hydepark was een gevarieerd programma samengesteld, variërend van workshops ‘fotograferen met je mobiel’, ‘de geschiedenis van het bierbrouwen’ tot een workshop ´bloemschikken´. De lunch werd geserveerd in het theehuis van de sfeervolle historische moestuin. In de namiddag was er een drukbezochte receptie met onder andere afgevaardigden van  het district, de zone en naburige Lionsclubs. De gemeente was vertegenwoordigd door een wethouder en diverse organisaties waarmee de LCUH gedurende de jaren warme relaties heeft opgebouwd gaven acte de presence. De dag werd afgesloten met een gezellig en voortreffelijk diner in de oranjerie.

Alle leden van de LCUH kijken met warme gevoelens terug naar deze tiende lustrumviering  en zijn vastbesloten zich ook in de toekomst met vriendschap en gezelligheid in te zetten voor de gemeenschap.

lunch in het theehuis

President Gerrit Schipper spreekt de gasten op de receptie toe