De Lionsclub Utrechtse Heuvelrug organiseert elk jaar in het cultuurhuis in Doorn een kerstlunch voor ouderen. In goede samenwerking met de gemeente wordt de raadszaal voor bijna zestig senioren omgetoverd tot een sfeervol restaurant.

Ouderen die niet op eigen gelegenheid konden komen of worden gebracht, worden door Lionsleden thuis opgehaald. In ‘Restaurant Raadszaal’ zitten vervolgens aan elke tafel vijf senioren met Lionsleden, die fungeren als gastheer of gastvrouw, in een ontspannen sfeer te genieten van een heerlijke lunch. Tijdens deze uitgebreide kerstlunch kletsen de ouderen gezellig met hun tafelgenoten.  Burgemeester Naafs schuift bij elke tafel even aan om een praatje te maken met de gasten.

De lunch wordt traditioneel afgesloten met een door de burgemeester voorgelezen kerstverhaal. Waarna onder het genot van een dessert en een glas glühwein of warme chocolademelk nog wordt geluisterd naar de kerstliederen van het Driebergse dameskoor ‘De Badparels.

Burgemeester Naafs: “De kerstlunch van de Lions is al een traditie en goede tradities moet je in ere houden. Dus ik hoop volgend jaar weer te kunnen genieten van een kerstlunch in zo’n goed gezelschap.”  De Lions worden bij de werkzaamheden elk jaar geholpen door enkele nieuwkomers die via het project Prima Perspectief als vrijwilligers meedraaien, o.a. in de bediening. De kerstlunch wordt door de Lions gefinancierd uit de opbrengst van een wijnproeverij en door sponsoring.