De LionsClub Utrechtse Heuvelrug, een vriendenclub met een sociaal maatschappelijk doel.

Met elkaar voor elkaar: dat is wat we zijn. Samen zijn we actief in de club, in de directe omgeving en in de maatschappij. Om te helpen, te inspireren en te binden. Lions club Utrechtse Heuvelrug is dan ook een vriendenclub met een sociaal maatschappelijk doel.

Met onze activiteiten en de gekozen goede doelen richten we ons voornamelijk op jongeren, ouderen, personen met een beperking en de cultuurhistorische  waarden van onze prachtige gemeente. Voorbeelden daarvan zijn: de kerstlunch voor alleenstaande ouderen, de avond-fiets-vierdaagse van Bartiméus, bijdragen aan Staatsbosbeheer voor het pad en de vogelkijkhut voor mindervaliden.

Met activiteiten zoals het Black & White diner, de Mountainbike Marathon Amerongse berg (MMA), Lions Jazz Café en de Wijnproeverij  wordt het geld voor deze doelen door de club bijeen gebracht.

Twee keer per maand komen we als club bij elkaar. Iedere 2e dinsdag van de maand de zogenaamde Korte Stop bij ons ‘clubhuis’ Parkhuys Rosarium in Doorn voor een gezamenlijk diner en het bespreken van de gang van zaken.

De 4e dinsdag van de maand richten we onze blik meer naar buiten. Dan organiseert onze Lange Stop commissie een interessante lezing of een bezoek aan een bedrijf of organisatie in de regio. Uiteraard is er ook die avond tijd om gezellig bij te praten.

Onze bijeenkomsten laten zich het beste omschrijven als Utile Dulci; het nuttige met het aangename verenigen.

Al met al vind je bij de Lions Club Utrechtse Heuvelrug een combinatie van vriendschap, samen iets organiseren, iets nieuws leren, en omkijken naar onze medemens en omgeving. En dit allemaal in een ontspannen sfeer, als vrienden onder elkaar.

In de lokale pers wordt veel aandacht aan onze activiteiten besteed. En ook op de verschillende social media kanalen kun je meer te weten komen over onze club.

Zin in een lidmaatschap? Heb je vragen? Mail gerust:  utrechtse.heuvelrug@lions.nl

Neza van der Leeuw.

President 2023-2024

NB.

Onze club bestaat uit mannen en vrouwen en telt ongeveer 40 leden. Wereldwijd telt de Lionsclub ruim 46.000 service clubs in bijna 200 landen, met in totaal zo'n 1,4 miljoen leden. Al deze Lionsclubs zijn min of meer op dezelfde manier georganiseerd waarbij de 'We Serve' gedachte centraal staat. We dienen belangeloos goede doelen, met extra aandacht voor onze eigen gemeente Utrechtse Heuvelrug. Deze goede doelen ondersteunen we met financiële donaties uit fundraising acties en projecten.