13/06/2024

In fietscafé De Proloog in Amerongen overhandigde de Lionsclub Utrechtse Heuvelrug vrijdag 2 mei twee cheques van 5250 euro aan de vertegenwoordigers van de +BUS en Staatsbosbeheer. Het totaal bedrag was de opbrengst van de door de Lions georganiseerde Mountainbike Marathon Amerongse Berg in september 2023.

Het was alweer de derde cheque die de +BUS mocht ontvangen en het geld wordt gereserveerd voor de aanstaande vervanging van de huidige bus. De +BUS is een zelfstandige stichting zonder subsidie en organiseert met 37 vrijwilligers iedere dag een rit binnen een straal van ruim een uur rijden vanaf de gemeente Utrechtse Heuvelrug. Naar een museum, een concert, een boottocht een tuin of het strand. Meer dan 20.000, meestal oudere, deelnemers zijn al vervoerd.

De boswachters van Staatsbosbeheer bersteden het bedrag aan het realiseren van extra's op- of bij het Leersumse veld. Zo is er een bijv. een mindervalidenpad gemaakt.

De volgende Mountainbike Marathon Amerongse Berg staat gepland voor zaterdag 21 september.