17/11/2023

Op 14 november heeft districtsgouverneur Luuk Roovers de Melvin Jones Fellowship Award uitgereikt aan Ruud Gerrits en Peter Haring van de Lionsclub Utrechtse Heuvelrug. Deze award is de hoogste
vorm van erkenning binnen de Lions en is vernoemd naar de stichter van de wereldwijde service-organisatie.

De onderscheiding wordt uitgereikt aan Lionsleden die zich langdurig en op bijzondere wijze hebben ingezet voor de organisatie en met name een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de doelstelling “Lions helpen”. Egge Oldenziel en Hans Papenhuijzen kregen door Luuk Roovers een Certificaat van Waardering uitgereikt als dank en erkenning voor hun jarenlange inzet binnen de Lions.

Ruud Gerrits is jaren actief in verschillende functies. Op clubniveau in Nijkerk en op de Utrechtse Heuvelrug, maar ook binnen het district als secretaris en de laatste jaren als redacteur voor het Lion Magazine. Zijn jarenlange inzet en persoonlijke inspanningen worden met deze onderscheiding beloond.

Peter Haring is binnen de Nederlandse Lions-organisatie de drijvende kracht op het gebied van duurzaamheid. Een duurzame leefomgeving is één van de vijf kernthema’s van de internationale lions-organisatie. De Lions-organisatie wil bijdragen door een betere bewustwording van Nederlandse Lions op het gebied van duurzaamheid te bereiken. En de Lionsclubs te stimuleren een actieve rol te spelen in het verduurzamen van hun leefomgeving. Dat is goed voor de Lions en goed voor onze maatschappij nu en de generaties na ons. Voor zijn voortrekkersrol krijgt Peter deze unieke onderscheiding.

Een uitreiking van een award is al een bijzondere gebeurtenis maar vier onderscheidingen op één avond en binnen één club is uitzonderlijk.