14/06/2024

De achtse editie van het Pop-Up Black & White Dinner van de Lionsclub Utrechtse Heuvelrug vond dit jaar plaats op een locatie van de Herenboeren Nieuw Bureveld in De Bilt.  Met het diner op deze bijzondere locatie heeft de Lionsclub 3.250 Euro opgehaald voor het goede doel, de Stichting VaarKracht. Dit bedrag werd die avond officieel overhandigd aan Robert Rust, directeur van de stichting die onvergetelijke vaartochten organiseert voor kankerpatiënten.

Het Pop-up Black & White dinner wordt zoals gewoonlijk op een geheime en bijzondere locatie georganiseerd. Twee uur voor aanvang krijgen de deelnemers met een Whatsapp-
bericht te horen, waar ze naar toe moeten. Na eerdere edities in onder meer de tuin van paleis Soestdijk, de Steenfabriek de Bosscherwaarden in Wijk bij Duurstede en in de voormalige gevangenis aan het Wolvenplein in Utrecht was dit jaar Herenboeren Nieuw Bureveld in De Bilt de geheime locatie van het diner.

Ondanks het frisse weer  was het een grandioos evenement. De 70 deelnemers hebben genoten van het lekkere eten, de gezellige mensen, de feestelijke ambiance en de bijzondere locatie van de boerderij ten oosten van Utrecht in De Bilt. Herenboeren Nieuw Bureveld is een initiatief van een groep inwoners uit de regio Utrecht. Zij willen grip op hun eten, gezond eten, weten waar het vandaan komt en hoe het geproduceerd wordt. Ze willen erop kunnen vertrouwen dat hun eten eerlijk is geproduceerd, met respect voor de boer, de dieren en de natuur. Daarom realiseerden ze een kleinschalig, gemengd boerenbedrijf, een zogenaamde Herenboerderij, op Nieuw Bureveld in De Bilt. En wat is er leuker dan een boerderij te hebben waar je van eet? De Herenboerderij pacht 10 hectare grond en werkt met twee deeltijdboeren en er zijn ongeveer 200 gezinnen bij de boerderij aangesloten oftewel, de boerderij voedt ongeveer 500 monden.

In ruil voor het gebruik van de mooie locatie gaan de Lions enkele ochtenden meehelpen op de boerderij!