19/12/2023

Voor de vijfde keer sinds 2017 ontving de Lionsclub Utrechtse Heuvelrug ouderen uit de gemeente voor een Kerstlunch in de raadszaal van het gemeentehuis in Doorn. Twee keer lag het Covid-virus dwars maar dit jaar kon het eerste lustrum in ‘Restaurant raadszaal’ met 54 gasten worden gevierd.

De Lions organiseren de Kerstlunch in goede samenwerking met de gemeente. De raadszaal wordt omgetoverd tot een gezellig restaurant in kerstsfeer. Dit keer geen vergadering of debat in de zaal maar aan elke tafel zaten vijf senioren met Lionsleden, die fungeerden als gastheer of gastvrouw, in een ontspannen sfeer te genieten van een heerlijke lunch. Tijdens deze uitgebreide Kerstlunch kletsten de ouderen gezellig met hun tafelgenoten  en iedereen genoot zichtbaar van de lunch en het samenzijn. Burgemeester Naafs schoof bij elke tafel even aan om een praatje te maken met de gasten.

Tussen twee gangen door zong het Driebergse koor Blos Vocals bekende kerstliedjes. Voor even was het muisstil in de zaal; de zes zangers wisten alle aanwezigen duidelijk te raken met hun a-capella zingen.  Na het dessert las de burgemeester, zoals gebruikelijk,  een kerstverhaal voor en vervolgens  werd deze vijfde Kerstlunch met een kopje koffie en een petit fourtje afgesloten.  De ouderen zonder eigen vervoer werden door Lionsleden weer naar huis gebracht.

De Kerstlunch was weer een succes! Voor de gasten, die samen konden genieten van een heerlijke  lunch in een gezellige omgeving. En voor de Lions die bij de werkzaamheden werden geholpen door vier nieuwkomers die via het project Prima Perspectief als vrijwilligers meedraaiden in de bediening. De kerstlunch werd door de Lions gefinancierd uit de opbrengst van een wijnproeverij en door sponsoring van Lidl Driebergen, Van Dijk Klusmarkt Driebergen, Parkhuys Rosarium Doorn, Marcel Gademan Langbroek en Wijnvoordeel.nl.